“Ik wil hoger scoren in de zoekresultaten van Google”. Het is een vraag die vaak terugkomt in onze gesprekken met klanten. De rangschikking van de zoekresultaten van Google is afhankelijk van verschillende factoren. Eerst en vooral moeten we een onderscheid maken tussen:
- SEO (Search Engine Optimization): de organische of niet-betalende rangschikking van zoekresultaten
- SEA (Search Engine Advertising): de betalende advertenties die in de Google-zoekresultaten worden weergegeven.
Go Digital biedt standaard een basis SEO-optimalisatie aan voor nieuwe websites. Ook voor SEA hebben we de nodige expertise in huis om jouw bedrijf of organisatie goed te begeleiden.

Hieronder ons 10 stappenplan voor SEO-optimalisatie
- Bepaal welke zoekwoorden voor jouw bedrijf of organisatie belangrijk zijn
- Stel je zoekwoorden en keyphrase informatie in
- Pas de inhoud van je pagina’s aan (titel, url, teksten, …) , alsook de meta-snippets per pagina
- Voeg alt-teksten toe aan je website
- Volg je zoekwoorden op via Google Search Console, laat je site indexeren en maak een XML sitemap
- Zorg voor sterke content op je website (bvb. blog)
- Link Google Business met je website
- Verhoog de performantie van je website
- Stuur regelmatig bij door het gebruik van Search Console en Google Analytics
Zodra je SEO-geoptimaliseerd is kan je ook overwegen om aan de slag te gaan met SEA (Search Engine Advertising).
Nog vragen? Contacteer ons!